PayPal - vodič za korisnice/ke

PayPal

www.paypal.com

je vjerojatno najpoznatiji i najrašireniji internet servis za primanje i slanje novca.

Ostali poznati su 2CO, moneybookers, alertpay, neteller itd…

Popularnost i zanimljivost Paypala je što je široko prihvaćen i podržan kao sredstvo plaćanja, a nama je najzanimljiviji zbog prihvaćenosti u internet trgovini i, naročito, na Etsyu.

Princip je jednostavan:
Otvorite account (korisnički račun) na PayPalu. Paypalu ostavljate svoje financijske podatke (brojeve kreditnih kartica) i nikome više.

Postupak korištenja, registracije i verifikacije kartice je slijedeći:

Registrirate se na PayPal.
E-mail adresa koju ste unijeli postaje vaše korisničko ime kojim plaćate i kojim ćete i primati novce.
Dodajete karticu, po čijem uspješnom dodavanju imate limit potrošnje od 100 $.

Kartice koje provjereno rade su:
1. VISA – kreditna (na onu RBA banke zasad jedino provjereno možete primati uplate)
2. VISA ELECTRON - debitna; vezana uz devizni ili kunski račun Erste i PBZ-a, te tekući račun Splitske banke. Zabine (premda imaju potrebni kod) ne rade za plaćanje online.
3. MASTERCARD (ne možete primati uplate, moguća samo isplata)
4. AMERICAN EXPRESS (ne možete primati uplate
, moguća samo isplata)
5. RBA Visa kreditna 
6. OTP kartice
Da bi skinuli taj limit potrebno je verificirati karticu - potvrditi da ste njen vlasnik.


Dodavanje i verifikacija kartice:
1. ulogirate se na www.paypal.com
2. Profile - Add or edit credit card info
3. add card
4. verify card - čime se po uspješnoj verifikaciji skida limit od 100 $.

Proces verifikacije je proces u kojem paypal naplati 1.95 $ sa kartice koja se verificira, a pod opis plaćanja stavi taj kod koji se onda mora unijeti u sustav => time paypal verificira Vas kao vlasnika kartice, računa. Čime verificirate karticu i dobivate nazad 1.95$.

Dakle nakon što paypal napiše da je naplatio 1.95$ za verifikaciju i da pogledate na izvodu, pričekate par dana, a ne unosite nasumične brojeve, jer paypal nakon nekoliko pogrešnih unosa blokira daljnje korištenje zbog mogućnosti zlouporabe i neovlaštenog pokušavanja korištenja kreditne kartice.

4 brojke se pojave kao opis troška na kartici koju ste verificirali.
npr. 1234PAYPAL--*EXPUSE 47523768632 1.95$
Znači, ako ste koristili npr. pbz visa electron karticu i imate internet bankarstvo odete na račun, pogledate transakcije i gdje piše paypal (4 broja u gornjem primjeru to su 1234) nešto i trošak 1.95$.
Ako nemate internet bankarstvo odete u banku i tražite tetu da vam pogleda transakcije i kaže ta ista 4 broja.

Kartica se verificira jednom, ne 15 puta i princip je isti za sve kartice imali amex, diners, visu (electron) neke druge banke…

Unesite taj kod jer bez njega nećete dobiti nazad 1.95$ koji služi za verifikaciju i nećete verificirati karticu te nakon što dosegnete limit od 100 $ nećete ju moći vise koristiti.

Oni koji nisu pozorno pratili i unosili su krivi broj (rezultirajući privremenom ili trajnom blokadom kartice) moraju kontaktirati paypal i objasniti situaciju, te pritom navesti taj 4 - znamenkasti broj.

Contact us => obrazac na paypalovoj stranici

Po uspješnoj verifikaciji se skida limit i karticu možete koristiti normalno.

Princip naplate je slijedeći: Stanje vašeg paypal računa je 0,00 => drukčije ni ne može biti osim ako vam paypal ne vrati onih 1.95 $ na paypal račun, ali u pravilu stanje vam je 0,00 jer ne možete primati novce.
Vi, ivana.horvat@gmail.com (ako se ne zovete tako i dalje sve ovo vrijedi za vas) trebate platiti marina.markovic@gmail.com 55$ za nešto što ste kupili na Etsyu, ebayu....

Nakon vaše autorizacije plaćanja, paypal skida izravno sa kartice koju ste odabrali 55$ i šalje ih Marini Marković na njen paypal račun.
O svakoj transakciji dobivate mail potvrde.
Za plaćanje paypal ne uzima naknade, ali ovisno o valuti može obaviti konverziju između valuta u kojoj uvijek nešto sitno gubite.




Zanimljivost paypala je što pruža i određene mehanizme zaštita kupca, no bitno ih je iskoristiti unutar određenog roka.
Rok je 45 dana od odnosne transakcije i sastoji se od 2 dijela.
Postupak ide kroz paypal resolution center – dio paypal sučelja.
Npr, kupili ste nešto preko ebaya i platili paypalom - nakon mjesec dana proizvoda nema, a prodavač ne odgovara.
1. Dispute => za vrijeme dispute-a imate, preko paypalove konzole, mogućnost komunikacije sa prodavačem
2. Ako se javio i riješili ste problem možete zatvoriti dispute i nikom ništa, ali ako nema sreće u komunikaciji onda pokrećete Claim.

Claim je zahtjev od paypala da preuzme rješavanje stvari na sebe. Pritom vas može tražiti npr. da pošaljete nazad spornu robu i date broj za praćenje (tracking number) ili traži dokaz prodavača da je uopće poslao i ako on ne može to dokazati, presuđuje u Vašu korist i refundira vam novac.
Napominjem, poštarinu za vraćanje artikla snosite sami i nitko ne jamči da će biti presuđeno u Vašu korist te se i cijeli proces može odužiti itd… stoga svakako prvo iscrpite ostale mogućnosti.

Confirmed address/Verified account
Često ćete na ebayu vidjeti da prodavač naglašava da šalje samo na paypal confirmed address. To znači da je Paypal obavio dodatnu provjeru i potvrdio vašu adresu, no to u Hrvatskoj kao ni općenito izvan SAD-a (i mislim Kanadi i V. Britaniji) to nije moguće.
To što vam piše u paypal sučelju status: verified znači da ste dodali i verificirali kreditnu karticu i ne smije se brkati sa confirmed address.


Bilo kakve probleme ili upite vezane uz Vaš račun rješavate preko njihovog supporta.
Imate na njihovim stranicama listu često postavljanih pitanja kao i obrazac za kontakt.
Moguće je da paypal - u interesu sigurnosti i dodatne verifikacije računa i identiteta zatraži dodatan dokaz - račun s imenom i adresom ili slično...


Ovo je uglavnom osnovno što bi netko trebao znati o PayPalu prije nego se upusti u transkacije i trgovanje. O nekim specifičnostima je uvijek dobro raspravljati, ali svatko tko  ima opći upit o paypalu, ili joj/mu nešto nije jasno, može pitati ovdje:


http://www.etsy.com/teams/6830/croatia-street-team-cst/discuss/6813633



Još važnih stvari:

ZA PRIMANJE UPLATA PREKO PAYPAL RAČUNA, MORAT ĆETE UPGRADEAT PP ACCOUNT U PREMIER ILI BUSINESS.


ZABRANJENO JE IMATI VIŠE OD JEDNOG PAYPAL ACCOUNTA.


No comments:

Post a Comment